Науково-методична лабораторія суспільствознавчих дисциплін КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського"


/Files/images/7a6fe08027b80ee08bda1ed60d73e334_XL.jpgВітаємо переможця ІV (підсумкового) етапу ХІХ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, що проходить під гаслом «Об’єднаймося ж, брати мої!» у номінації «Історія України і державотворення», ФІЛІПЕНКО Дар’ю, ученицю 8 класу комунального закладу «Бобринецьке навчально-виховне об’єднання «навчально-виховний комплекс «гімназія - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1» Бобринецької міської ради Кіровоградської області (вчитель – БІБІК Наталія). Наказ про підсумки конкурсу тут


Конкурсний вибір підручників 2020!

З 30 березня по 15 квітня 2020 року триває конкурсний відбір підручників з історії України та всесвітньої історії для учнів 7 класу.

В електронній бібліотеці Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» https://lib.imzo.gov.ua/ педагогічні працівники мають можливість познайомитися з фрагментами електронних версій підручників.

«Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти

«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти

З 06 до 15 квітня 2020 року заклади освіти вносять результати вибору підручників до спеціальної форми вибору у Державній інформаційній системі освіти http://diso.gov.ua/.

Звертаємо вашу увагу, що безпосередній вибір проєктів підручників здійснюють вчителі, а їх вибір затверджується педагогічною радою закладу освіти.

Нагадуємо, що підручники друкуються один раз на 5 років. За підручниками обраними у 2020 році, учні будуть навчатися наступні п’ять років. Тому просимо підійти до ознайомлення і вибору підручників відповідально та сумлінно.

Кожен педагогічний працівник має право повідомити на «гарячу телефонну лінію» МОН (044)248-17-50, (044)248-21-61) чи письмово на поштову адресу МОН (проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135) або ІМЗО (вул. Василя Липківського, 36, м. Київ, 03035), або на електронні адреси: dpo@imzo.gov.ua, expert37@gmail.com про вплив або бажання третіх осіб вплинути на його волевиявлення щодо вибору підручників чи про факт зміни волевиявлення вчителів у якому він працює.


/Files/images/84435551_481649939403563_3637291314879397888_n.jpgВітаємо переможця та лауреатів другого (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020»:

Переможець – Чучаєв Олександр Володимирович, вчитель історії, директор Благовіщенського навчально-виховного комплексу № 2 «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти «Дивоцвіт» Благовіщенської районної ради;

Лауреати:

ІІ місце – Колісніченко Сергій Володимирович, вчитель історії, директор Помічнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Помічнянської міської ради Кіровоградської області;

ІІІ місце – Коломоєць Сергій Дмитрович, вчитель історії Улянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Олександрійської районної ради Кіровоградської області.


/Files/images/DSC02133.JPG29 січня 2020 року учасники продемонстрували свою майстерність у конкурсному випробуванні "Урок" в рамках фінального етапу другого туру Всеукраїнського конкурсу"Учитель року-2020" у номінації "Історія" на базі комунального закладу "Навчально-виховне об'єднання ліцей-школа-дошкільний навчальний заклад "Вікторія-П" Кіровоградської міської ради Кіровоградської області.

Фотозвіт тут



/Files/images/DSC01872.JPG28 січня 2020 року розпочався фінальний етап другого (обласного) туру всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2020" в номінації "Історія" на базі комунального закладу "Навчально-виховне об'єднання ліцей-школа-дошкільний навчальний заклад "Вікторія-П" Кіровоградської міської ради. Фотозвіт тут





/Files/images/80382666_2452301698219769_4579801452532203520_n.jpg17-18 грудня пройшов відбірковий етап другого (обласного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» в номінації «Історія».

Вітаємо трійку кращих учителів з виходом у фінал:

Чучаєв Олександр Володимирович, вчитель історії, директор, Благовіщенський навчально-виховний комплекс № 2 «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти «Дивоцвіт» Благовіщенської районної ради;

Колісніченко Сергій Володимирович, вчитель історії, директор, Помічнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 Помічнянської міської ради Кіровоградської області;

Коломоєць Сергій Дмитрович, вчитель історії, Улянівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Олександрійської районної ради Кіровоградської області.

Дякуємо учасникам за високий професіоналізм і компетентність.


/Files/images/80481617_1265935750283151_1633578896794320896_n.jpg04 грудня 2019 року на базі комунального закладу «Бобринецьке навчально-виховне об’єднання «Навчально-виховний комплекс «Гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1» Бобринецької міської ради Кіровоградської області відбулася педагогічна практика для здобувачів освіти курсів підвищення кваліфікації учителів (викладачів) освітньої галузі «Суспільствознавство» (історія України, всесвітня історія, основи правознавства, основи філософії, етика, громадянська освіта).

Учителі комунального закладу «Бобринецьке навчально-виховне об’єднання «Навчально-виховний комплекс «Гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1» Бобринецької міської ради Кіровоградської області провели такі заходи:

Микола РІЗАНОВ – майстер-клас «Використання структурно-логічних схем та розв’язування юридичних й ситуаційних задач на уроках з основ правознавства»;

Оксана ЗАБОЄНКО – урок історії в 5 класі «Джерела до вивчення історії»;

Наталія БІБІК – майстер - клас «Формування інформаційної компетентності учнів на уроках історії в умовах підготовки до ЗНО з історії України».

Наталія ЧЕРТКОВА, завідувач науково-методичної лабораторії суспільствознавчих дисциплін провела аналіз та обговорення відвіданих заходів.

Висловлюємо подяку Володимиру КАРПУКУ, директору навчального закладу та вчителям за якісне проведення педагогічної практики та гостинний прийом. Дякуємо за активне сприяння Оксані КУЗЬМЕНКО, методисту відділу освіти, молоді та спорту Бобринецької міської ради.

Фото заходу тут та тут


Шановні вчителі історії та суспільствознавчих дисциплін! Для здійснення ефективного методичного супроводу курсів підвищення кваліфікації просимо пройти он-лайн опитування педагогічних кадрів.

Примітка. Анкету заповнюють учителі історії, які проходитимуть курси підвищення кваліфікації у період з 25 листопада по 06 грудня 2019 року.

В ході курсів відбудеться конференція з обміну досвідом роботи. Просимо завчасно підготувати матеріали для виступів на конференції та матеріали випускних творчих робіт. З тематикою випусних творчих робіт можна ознайомитись тут.

Заїзд, поселення та реєстрація здобувачів освіти курсів проходитиме 25 листопада 2019 року з 8.00 до 10.20 каб. 306 (ІІІ поверх). Початок І пари 25 листопада о 10.30. У разі виникнення питань стосовно організаційного та методичного забезпечення курсів залишайте свої повідомлення за адресою e-mail: nata_klio@ukr.net

Он-лайн опитування, методичні рекомендації до виконання випускних творчих робіт розміщено на головній сторінці сайту КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського"


/Files/images/73342333_681812452306614_8573957824759988224_n.jpg23 жовтня 2019 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбувся регіональний науково-педагогічний семінар «Викладання історії Другої світової війни та Голокосту у сучасній школі», який проведено науково-методичною лабораторією суспільствознавчих дисциплін спільно з співробітниками Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума», м. Дніпро. В роботі семінару взяли участь вчителі історії з різних районів та ОТГ Кіровоградської області, м. Кропивницького, закладів професійно-технічної освіти, Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат – школа мистецтв). читати далі




/Files/images/70986798_1148302498709006_1834398686948360192_n.jpg25 вересня 2019 року відбувся постійно діючий науково-практичний семінар учителів історії, які мають стаж роботи за фахом до 7 років з проблеми: «Сучасний урок історії: компетентнісний аспект». Читати далі


/Files/images/70451347_779887889096321_6560827428158046208_n.jpg11 вересня 2019 року на базі Миколаївського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кропивницької районної ради та заповідника-музею «Хутір Надія» відбулася педагогічна практика для здобувачів освіти курсів підвищення кваліфікації учителів (викладачів) освітньої галузі «Суспільствознавство» (історія України, всесвітня історія, основи правознавства, основи філософії, етика, громадянська освіта).
У рамках відзначення 80-річчя утворення Кіровоградської області на базі заповідника-музею «Хутір Надія» завідувач науково-методичної лабораторії суспільствознавчих дисциплін Черткова Н.С. та методист цієї ж лабораторії Відіборенко І.В. здійснили моделювання уроків та позакласних заходів з використанням потенціалу регіональної історії «Кіровоградська область – 80 років історії». Науковий співробітник заповідника-музею «Хутір Надія» Тобілевич В.В. провела ознайомчу екскурсію музеєм.
У Миколаївському закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кропивницької районної ради, директором Кушняр А.П., було презентовано роботу закладу та проведено воркшоп «Майбутнє минулого. Історичними стежками рідного краю».
/Files/images/71403505_2362276904012127_2356027425734787072_n.jpgДиректор інформаційно-ресурсного методичного центру відділу освіти, молоді та спорту Кропивницького району Тимошенко Н.П. ознайомила присутніх із досвідом роботи районного методичного об’єднання вчителів історії. Грінченко В.В., учитель історії Високобайрацького навчально-виховний комплексу «заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів - заклад дошкільної освіти» Кропивницької районної ради розповів про створений ним історичний маршрут «Стежками козака Мамая». Також здобувачі освіти мали можливість відвідати музейні кімнати Миколаївського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кропивницької районної ради.
Здобувачі освіти висловлюють щиру вдячність Тимошенко Н.П. та Кушняр А.П, за якісне проведення педагогічної практики.


Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році, Лист МОН від 10.06.2019 № 1/9-365 за посиланням


28.08.2019 року відбудеться обласний онлайн-семінар керівників районних (міських) методичних об’єднань учителів історії та суспільствознавчих дисциплін. Проблема: «Науково-методичне забезпечення та освітні технології навчання у процесі викладання історії та суспільствознавчих дисциплін». Матеріали семінару будуть надіслані учасникам семінару електронною поштою. Учасників просимо зареєструватися за наступним посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdL8D_BEqx4ThjHHpCVhkX6yNGlB9tPmJKX8e1_734mES91qg/viewform


Шановні вчителі історії та суспільствознавчих дисциплін! Для здійснення ефективного методичного супроводу курсів підвищення кваліфікації просимо пройти он-лайн опитування педагогічних кадрів.
Примітка. Анкету заповнюють учителі історії, які проходитимуть курси підвищення кваліфікації у період з 02 вересня по 13 вересня 2019 року.
В ході курсів відбудеться конференція з обміну досвідом роботи. Просимо завчасно підготувати матеріали для виступів на конференції та матеріали випускних творчих робіт. З тематикою випусних творчих робіт можна ознайомитись тут.
Заїзд, поселення та реєстрація здобувачів освіти курсів проходитиме 02 вересня 2019 року з 8.00 до 10.20 каб. 306 (ІІІ поверх). Початок І пари 02 вересня 10.30. У разі виникнення питань стосовно організаційного та методичного забезпечення курсів залишайте свої повідомлення за адресою e-mail: innavidiborenko@gmail.com.
Он-лайн опитування, методичні рекомендації до виконання випускних творчих робіт розміщено на головній сторінці сайту КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського"


/Files/images/shevchenko.jpgВітаємо Почтар Інесу Володимирівну, ученицю 8 класу Високобайрацького навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Кіровоградської районної державної адміністрації Кіровоградської області, Дмитрук Яну Дмитрівну, ученицю 10 класу Клинцівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів – філії КЗ «Бережинська ЗШ І-ІІІ ступенів» Кіровоградської районної ради, Кіровоградської області та Грінченка Віталія Вікторовича, учителя історії Високобайрацького навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Кіровоградської районної державної адміністрації Кіровоградської області з перемогою у 4-му (підсумковому) етапі ХVІІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості у номінації «Історія України та державотворення». Наказ МОН від 07.05.2019 № 613 «Про підсумки 4-го (підсумкового етапу) ХVIII Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості» за посиланням



/Files/images/55869504_157861188553622_1715520640804454400_n.jpg03 квітня 2019 року відбувся обласний науково-практичний семінар учителів історії та суспільствознавчих дисциплін «Особливості викладання актуальних проблем історії ХХ століття в закладах загальної середньої освіти». Організаторами семінару виступили науково-методична лабораторія суспільствознавчих дисциплін комунального закладу «Кіровоградський інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» й кафедри історії України, всесвітньої історії факультету історії та права, науково-дослідна лабораторія теорії та методики навчання історії, правознавства та інших суспільствознавчих дисциплін Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Читати далі


/Files/images/54523480_300719063933990_3844968866430058496_n.jpg20 березня 2019 року відбулося засідання обласної творчої групи вчителів правознавства та громадянської освіти з проблеми «Формування громадянської компетентності та правових орієнтирів учнів під час навчання предметів освітньої галузі «Суспільствознавство» з метою підвищення науково-теоретичного та професійного рівня вчителів правознавства та громадянської освіти.


/Files/images/54354226_822428858094826_8364864789427519488_n.jpgНауково-практичний семінар «Актуальні проблеми правової освіти»

19 березня 2019 року здобувачі освіти курсів підвищення кваліфікації учителів (викладачів) освітньої галузі «Суспільствознавство» (історія України, всесвітня історія, основи правознавства, основи філософії, етика, громадянська освіта, курс «Людина і світ») взяли участь у науково-практичному семінарі «Актуальні проблеми правової освіти».

Організаторами виступили науково-дослідна лабораторія теорії та методики навчання історії правознавства та інших суспільствознавчих дисциплін ЦДПУ імені Володимира Винниченка (керівник Рябовол Л.Т. – доктор педагогічних наук, професор) та науково-методична лабораторія суспільствознавчих дисциплін КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» (завідувач – Черткова Н. С., методист – Відіборенко І.В.) читати далі


/Files/images/53769885_2178317592432180_6945476925297000448_n.jpg14 березня 2019 року, в рамках курсів підвищення кваліфікації учителів (викладачів) освітньої галузі «Суспільствознавство» (історія України, всесвітня історія, основи правознавства, основи філософії, етика, громадянська освіта, курс «Людина і світ») відбулася зустріч з Єгором Врадієм, кандидатом історичних наук, керівником наукового відділу Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума».


Авторський семінар «Актуальні проблеми викладання історії»

/Files/images/54255136_563340190833153_2576097834835116032_n.jpg13 березня 2019 року, в рамках курсів підвищення кваліфікації учителів (викладачів) освітньої галузі «Суспільствознавство» (історія України, всесвітня історія, основи правознавства, основи філософії, етика, громадянська освіта, курс «Людина і світ») відбувся авторський семінар «Актуальні проблеми викладання історії». Семінар модерував Струкевич О.К., завідувач кафедри філології та гуманітарних наук комунального вищого навчального закладу «Вінницька академія неперервної освіти», доктор історичних наук, професор. Також Олексій Карпович є автором понад 200 наукових та науково-методичних публікацій, лауреатом премії наукового товариства імені Нестора Літописця за кращу публікацію 1997 року, автором семи підручників з історії України для 8-11 класів середньої школи, рекомендованих МОН України. Читати далі

Семінар-практикум вчителів історії Добровеличківського району

/Files/images/джєз.png06 березня 2019 року на базі Добровеличківської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 Добровеличківської районної ради Кіровоградської області (директор Панченко Т.І.) відбувся районний семінар-практикум вчителів історії з проблеми: «Фахова майстерність вчителя як один із компонентів якості знань здобувачів освіти».

В роботі семінару взяла участь Відіборенко І.В., методист науково-методичної лабораторії суспільствознавчих дисциплін КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», яка презентувала виступ на тему: «Формування інформаційної компетентності педагога як складової його педагогічної майстерності». Читати далі


Шановні вчителі історії та суспільствознавчих дисциплін! Для здійснення ефективного методичного супроводу курсів підвищення кваліфікації просимо дати відповіді на запитання. Примітка. Анкету заповнюють учителі історії, які проходитимуть курси підвищення кваліфікації у період з 11 березня по 22 березня 2019 року. В ході курсів відбудеться конференція з обміну досвідом роботи, Просимо завчасно підготувати матеріали для виступів на конференції та матеріали випускних творчих робіт. З тематикою випусних творчих робіт можна ознайомитись тут.

Заїзд, поселення та реєстрація слухачів курсів 11 березня 2019 року з 8.00 до 10.20 каб. 306 (ІІІ поверх). Початок І пари 11 березня о 10.30. У разі виникнення питань стосовно організаційного та методичного забезпечення курсів залишайте свої повідомлення за адресою e-mail: nata_klio@ukr.net

Он -лайн опитування, методичні рекомендації до виконання випускних творчих робіт розміщено на головній сторінці сайту КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського"

/Files/images/1.png

13 лютого 2019 року вперше відбувся спільний семінар науково-методичної лабораторії суспільствознавчих дисциплін КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» та методичного кабінету відділу освіти Голованівської райдержадміністрації з учителями історії Голованівського району з використанням системи відеоконференції "Українська революція - 100 років надії та боротьби". Посилання на відео тут


Наказ начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської обласної державної адміністрації від «08» лютого 2019 року № 79-од «Про підсумки ІІІ (обласного) етапу ХVІІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості у 2018/2019 навчальному році» тут



/Files/images/51791288_2324337127846253_6531535046824689664_n.jpg07 лютого 2019 року відбулося засідання обласної творчої групи учителів історії та суспільствознавчих дисциплін з проблеми: «Формування та удосконалення компетентностей (ключових, предметних) відповідно до концептуальних засад Нової української школи».

Фотозвіт тут


Лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 29.01.2019 року № 22.1/10-271 «Про проведення ХХІ Всеукраїнського турніру юних істориків» тут


/Files/images/SAM_5449.JPG23 січня 2019 року на базі гімназії нових технологій навчання Кіровоградської міської ради Кіровоградської області було проведено педагогічну практику для вчителів (викладачів) освітньої галузі «Суспільствознавство» (історія України, всесвітня історія, основи правознавства, основи філософії, етика, громадянська освіта, курс «Людина і світ») Кіровоградської області. Читати далі

Фотозвіт про подію тут


Шановні вчителі (викладачі) освітньої галузі «Суспільствознавство» (історія України, всесвітня історія, основи правознавства, основи філософії, етика, громадянська освіта, курс «Людина і світ»)! Для здійснення ефективного методичного супроводу курсів підвищення кваліфікації просимо пройти он-лайн опитування педагогічних кадрів.

Примітка. Анкету заповнюють учителі історії, які проходитимуть курси підвищення кваліфікації у період з 14 січня по 25 січня 2019 року. У ході курсів відбудеться конференція з обміну досвідом роботи, просимо завчасно підготувати матеріали для виступів та матеріали випускних творчих робіт. З тематикою випусних творчих робіт можна ознайомитись тут.

Заїзд, поселення та реєстрація слухачів курсів 14 січня 2019 року з 8.00 до 10.20 каб. 306 (ІІІ поверх). Початок І пари 14 січня о 10.30. У разі виникнення питань стосовно організаційного та методичного забезпечення курсів залишайте свої повідомлення за адресою e-mail: inno4ka198519@gmail.com

Он-лайн опитування, методичні рекомендації до виконання випускних творчих робіт розміщено на головній сторінці сайту КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського"


/Files/images/закони+україни.jpgВітаємо переможців обласного конкурсу учнівської творчості щодо популяризації в області державних символів України на тему: «Історія формування державних символів України, їх значення і використання в Україні у різні історичні періоди».

Дипломами управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської облдержадміністрації нагороджуються:

Христич Єлізавета - учениця 9 класу Благовіщенського навчально-виховного комплексу №2 «Заклад загальної середньої освіти І –ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти «Дивоцвіт» Благовіщенської районної ради;

Ізбаш Валентина - учениця 9 класу Олексіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Бобринецької районної ради Кіровоградської області;

Правосудько Діана - учениця 9 класу Івангородської філії комунального закладу «Олександрівське навчально-виховне об’єднання № 2» Олександрівської районної ради Кіровоградської області;

Конельська Ольга - учениця 11 класу комунального закладу «Гайворонський ліцей №1» Гайворонської районної ради Кіровоградської області;

Литвинова Анастасія – учениця 11 класу комунального закладу «Новомиргородська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради».

Наказ про підсумки проведення обласного конкурсу тут


/Files/images/human-rights-logo.png10 грудня святкують Міжнародний день прав людини, який було засновано 4 грудня 1950 року на засіданні Генеральної Асамблеї ООН. Саме 10 грудня у 1948 році Генеральна Асамблея ООН прийняла Загальну декларацію прав людини, яка є основою міжнародних стандартів у сфері прав людини. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2018 р. № 681-р затверджено План заходів з проведення Всеукраїнського тижня права. Він буде проходити з 10 по 14 грудня 2018 року. Відповідно заплановано організувати і провести у закладах середньої освіти Всеукраїнський урок “Права людини” з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини, у рамках якого висвітлити питання міжнародно-правових стандартів у сфері захисту прав людини, поняття і сутності прав людини, основних механізмів їх захисту. Також передбачено організувати проведення в закладах середньої освіти виховних уроків для дітей різних вікових категорій з метою запобігання дискримінації та насильству в школі та тематичних заходів з питань реалізації і захисту прав людини (лекції, науково-практичні семінари, бесіди, зустрічі за круглим столом, екскурсії, майстер-класи, правові конкурси, ігри, змагання тощо). Поміж іншого планується організувати проведення конкурсу та презентацію конкурсних робіт (відеороликів, мультфільмів), присвячених правам людини і мистецьких виставок, у тому числі фотовиставок, засідань книжкових клубів, медіатек, презентацій видань про права людини та іншої літератури правового змісту.


/Files/images/780-x-216-баннер-ЯМП-на-сайт-МЮ.jpg2018 рік оголошено роком реалізації правопросвітницького проекту Міністерства юстиції України «Я маю право». Слоган проекту: Знаю! Дію! Захищаю! Проект інформує громадян про їхні права та навчає, як ці права захищати.

В рамках реалізації проекту «Я маю право», вчителі Кіровоградської області проводять правопросвітницькі заходи, які спрямовані на підвищення юридичної грамотності школярів та формування нової правової культури в суспільстві. Матеріали звітів про проведену правопросвітницьку роботу за посиланням тут




/Files/images/46506329_2190396561226714_8949655751060619264_n (1).jpg21 листопада 2018 року на базі комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання І-ІІІ ступенів «Науковий ліцей Міської ради міста Кропивницького Кіровоградської області» відбулася педагогічна практика для здобувачів освіти – вчителів історії, правознавства, громадянської освіти, які викладають предмети освітньої галузі «Суспільствознавство». Читати далі

Фотозвіт тут


/Files/images/46499119_2508699952490200_7803009915227734016_n.jpg
20 листопада 2018 року науково-методичною лабораторією суспільствознавчих дисциплін було проведено круглий стіл з проблеми «Міжнародно-правові стандарти прав людини» з метою моделювання шляхів щодо формування поваги до прав людини, їхньої охорони та захисту як умова формування ціннісних орієнтацій, загальноєвропейських цінностей у професійній діяльності вчителів суспільствознавчих дисциплін. Читати далі

25 вересня 2018 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбувся обласний семінар учителів історії та правознавства з проблеми «Роль Міжнародно-правових стандартів у формуванні правової культури учнів на уроках правознавства», в якому взяли участь 26 вчителів з різних регіонів Кіровоградської області. Читати далі

/Files/images/42558997_300639320545883_3070980171591843840_n.jpg


/Files/images/20180913_152906.jpg13.09.2018 р. на базі ЦДПУ імені Володимира Винниченка відбувся науково-методичний семінар для вчителів, які викладають новий інтегрований курс «Громадянська освіта» (10 клас) з проблеми «Громадянська освіта: особливості методики навчання». Організатори проведення: науково-дослідна лабораторія «Теорії та методики навчання історії, правознавства та інших суспільствознавчих дисциплін» Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (науковий керівник: Рябовол Л. Т., доктор педагогічних наук, професор кафедри державно-правових дисциплін та адміністративного права) та науково-методична лабораторія суспільствознавчих дисциплін КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» (завідувач Черткова Н.С.). читати далі та переглянути тут.


23 серпня - День державного прапора України

/Files/images/Без названия.jpg

До уваги районних (міських) координаторів Міжнародного історичного конкурсу "Лелека"! 27.08.2018 р. відбудеться обласний онлайн-семінар з проблеми "Особливості проведення та аналіз результатів участі учнів закладів освіти області у Міжнародному історичному конкурсі "Лелека". Для реєстрації заповніть форму за наступним посиланням тут. Матеріали семінару будуть надіслані на Вашу електронну адресу після реєстрації.

Шановні учасники обласного онлайн-семінару керівників районних, міських методичних об’єднань учителів історії та методистів методичних кабінетів (центрів) органів управління освітою райдержадміністрацій, міських рад, об’єднаних територіальних громад з проблеми «Науково-методичне забезпечення та освітні технології навчання у процесі викладання історії та суспільствознавчих дисциплін» 21.08.2018. Для реєстрації просимо заповнити форму за наступним посиланням тут. Матеріали семінару будуть надіслані на Вашу електронну адресу після реєстрації.

Шановні вчителі історії та суспільствознавчих дисциплін! Для здійснення ефективного методичного супроводу курсів підвищення кваліфікації просимо дати відповіді на запитання. Примітка. Анкету заповнюють учителі історії, які проходитимуть курси підвищення кваліфікації у період з 03 вересня по 14 вересня 2018 року. У ході курсів відбудеться конференція з обміну досвідом роботи, засідання "круглого столу" з проблеми: "Використання педагогічних ідей В.О.Сухомлинського сучасним учителем суспільствознавчих дисциплін". Просимо завчасно підготувати матеріали для виступів та матеріали випускних творчих робіт. З тематикою випусних творчих робіт можна ознайомитись тут.

Заїзд, поселення та реєстрація слухачів курсів 03 вересня 2018 року з 8.00 до 10.20 каб. 306 (ІІІ поверх). Початок І пари 03 вересня о 10.30.

У разі виникнення питань стосовно організаційного та методичного забезпечення курсів залишайте свої повідомлення за адресою e-mail: nata_klio@ukr.net.

Он -лайн опитування, методичні рекомендації до виконання випускних творчих робіт розміщено на головній сторінці сайту КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського"
/Files/images/IMG_20180523_130957.jpg

Про проведення педагогічної практики на базі Нечаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім.Ю.І.Яновського Компаніївської районної ради читати далі

До 80-х роковин Великого терору.

/Files/images/zavantazhennya.jpg

20 ТРАВНЯ УКРАЇНА ВІДЗНАЧАТИМЕ ДЕНЬ ПАМ'ЯТІ ЖЕРТВ ПОЛІТИЧНИХ РЕПРЕСІЙ



18 травня: День пам'яті жертв геноциду кримськотатарського народу читати далі /Files/skachannye_fayly_2.jpg

Методичні розробки уроків-переможців конкурсу "18.05. Право на пам'ять ". Для проведення уроку до Дня пам'яті депортації кримських татар тут

До уваги районних координаторів Міжнародного учнівського конкурсу юних істориків "Лелека - 2018 р."! З 14.05.2018 р. можна отримати дипломи та призи в КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського" каб.406.

Вітаємо учасників та переможців ІV етапу ХХІІІ Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії читати далі...

/Files/images/IMG_20180330_125104.jpg/Files/images/IMG_20180330_125225.jpg

/Files/images/IMG_20180330_125321.jpg/Files/images/IMG_20180330_110546.jpg


/Files/images/20180323_094041.jpg

Вітаємо учасників та переможців ІV етапу ХХVI Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства читати далі...

/Files/images/20180323_114742.jpg/Files/images/20180323_114753.jpg

/Files/images/20180323_115309.jpg

/Files/images/29543221_1898176116920611_1956983613881126638_n.jpg


/Files/images/pravo.jpeg

Збірник матеріалів з правового виховання


/Files/images/революція.jpg

УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ 1917-1921

Важливі події

Діячі

Фотоісторія

Документи

Матеріали

Медіагалерея

Місця пам'яті Української революції 1917-1921 років

100 облич Української революції

КОРЮКІВСЬКА ТРАГЕДІЯ 1943-ГО – НАЦІОНАЛЬНИЙ СИМВОЛ СКОРБОТИ


Питання до ХХ Всеукраїнського турніру юних істориків

Тематика випускних творчих робіт для здобувачів освіти курсів підвищення кваліфікації учителів історії, правознавства, громадянської освіти (22.01-02.02.2018 року) читати далі

Українська революція 1917-1921 років (проект Українського інституту національної пам'яті) читати далі:
Для здобувачів освіти курсів підвищення кваліфікації вчителів історії проведено лекцію "Вплив Реформації на формування європейської ідентичності"

Про відзначення в Україні 500-річчя Реформації

Обласний науково-практичний семінар учителів історії та суспільствознавчих дисциплін "Толерантність у багатокультурному суспільстві в умовах світової політичної кризи"

Невідомий Майдан. Революція Гідності в іcторіях очевидців

Обласний постійно діючий науково-практичний семінар учителів історії, які мають стаж роботи за фахом до 7 років з проблеми «Сучасний урок історії: компетентнісний аспект

Як відбуватиметьсу ДПА у 2017 році

До 150-річчя від дня народження Михайла Грушевського Детальніше за посиланням wym-1475147420466

Нині, коли світове співтовариство визнало якість освіти головними пріоритетами розвитку суспільства у ХХІ столітті, особливої актуальності набуває рівень якості історичної та суспільствознавчої освіти. Безперечно, складні процеси реформування вимагають суттєвих змін ролі освітян в освітньому середовищі, їх компетентності та особистісних якостей.

Саме вчителі історії покликані виконати особливу місію: допомогти молоді стати компетентними, активними, відповідальними громадянами. Вони сьогодні працюють над основними завданнями освітньої галузі «Суспільствознавство»: формують в учнів історичні, правові, філософські знання як основи їхніх світоглядних позицій, та позитивні мотиви активної участі в суспільному житті, соціальний оптимізм, здатність здійснювати самостійний вибір та приймати відповідальні рішення, розвиток історичного мислення, ознайомлення із загальнолюдськими і національними духовними цінностями, досягненнями культури, ідеалами гуманізму, демократії, громадянського суспільства, виховують в учнів особистісні риси громадянина України, любов до свого краю, народу, відповідальності за його і своє майбутнє, відкритість до сприйняття різноманітних культур світу.
Школа сьогодні має чимало вчителів історії нового покоління інтелектуальних, духовних особистостей, які здатні забезпечити реалізацію концептуально нових підходів до викладання історії, основ правознавства, основ філософії, етики.
Самоосвітня, курсова, семінарська підготовка, участь у конференціях, творчих групах, семінарах, тренінгах, майстер-класах, конкурсах дають змогу активізувати діяльність щодо підвищення ролі вчителя в освітньо-виховному процесі.
Так, одним із перших в освітніх закладах області розпочав застосування інформаційних технологій на уроках історії Бак Ю.А., директор Троянської ЗШ І-ІІІ ступенів. В його творчій лабораторії застосування інформаційних технологій у викладанні предметів суспільно-гуманітарного циклу, він формує в учнів навички грамотного використання ресурсів Інтернету у навчально-виховному процесі, здійснює міжпредметні зв’язки історії та інформатики. Підготовлена ним програма факультативного курсу ВЕБ – історія для 9 класу є справжньою методичною знахідкою, яка отримала високу оцінку під час презентації на курсах підвищення кваліфікації вчителів вищої кваліфікаційної категорії.
Вчителі Алєйніков І.А.(«НВК ЗШ № 34 – ліцей «Сучасник» м.Кіровограда), Пінчук В.Д. (НВК «ЗШ І-ІІІ ступенів № 25, природничо-математичний ліцей м.Кіровограда), Митрофаненко Ю.С. (Первозванівська ЗШ І-ІІІ ступенів Кіровоградського району), Алєксандрова С.В., Алішкевич Н.В. (ЗШ № 22 м.Кіровограда) усвідомлюють, що значна частина сучасних старшокласників широко користується Інтернетом, обізнана з комп’ютерними технологіями. Тому одним із методів підвищення активізації мислення та підвищення мотивації учнів обрали використання сучасних інформаційних технологій.
Створюючи мультимедійний продукт, вчителі залучають до активної співпраці учнів, які стають співавторами нового багатовимірного дидактичного інструментарію. Навчальну діяльність перетворюють на дослідницьку з врахуванням їхніх інтересів та життєвого досвіду, а знання набуті в процесі такої діяльності – на компетентність.
У викладанні історії та основ правознавства мультимедійні засоби дають змогу не лише поповнити брак сучасних наочних посібників, а й оперативно вносити зміни до змісту курсів. Анімація, звук, контрастність підтримують стійку мимовільну увагу, задіюють різні види пам’яті, емоційно забарвлюють складний для сприйняття матеріал.
Склалась певна система роботи з обдарованими учнями, зокрема це участь та успіхи у Всеукраїнських конкурсах та олімпіадах. Так, школярі нашої області є активними учасниками щорічного Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням у номінації «Історія України та державотворення». Вихованці Бирзула В.Л. (Златопільська гімназія м.Новомиргорода), Войцеховської Л.П. (Попельнастівська ЗШ І-ІІІ ступенів Олександрійського району), Ламанової С.П. (Гурівська ЗШ І-ІІІ ступенів Долинського району), Бібік Н.С., Різанова М.С. (НВК «Бобринецька гімназія № 1) стали переможцями обласного етапу конкурсу, а переможцем Всеукраїнського етапу конкурсу стала робота учениці Гурівської ЗШ І-ІІІ ступенів Долинського району (керівник – Ламанова С.П.).
Напружена праця юних істориків та юних правознавців над опануванням історичних та юридичних наук завершилась успіхом, призерами ІV етапу Всеукраїнської олімпіади юних істориків стала учениця Гузової Т.Г. (Новгородівський НВК, 11 клас, ІІІ місце), серед юних правознавців призером став учень Філіп І.В. (ЛІТ м.Олександрії, 10 клас, ІІ місце).
Кардинальні якісні зміни в стосунках учителів та учнів, громадськості й школи, держави й суспільства внесло зовнішнє незалежне оцінювання, яке є нагальною проблемою сучасної освіти.
Справжнім випробуванням було незалежне зовнішнє оцінювання навчальних досягнень учнів з історії України, всесвітньої історії та основ правознавства, результати якого свідчать, що чимало учнів не впорались з тестовими завданнями, зокрема, не змогли визначити перебіг подій та кордони територій на контурній карті, не змогли вказати перелік ключових термінів і понять, вказати правильне твердження з переліку, встановити відповідність між поняттями та їхнім основним змістом, між назвами періодів.
В умовах обов’язкового впровадження системи незалежного зовнішнього оцінювання навчальних досягнень учнів з історії України слід звернути належну увагу на відпрацювання у школярів навичок виконання тестових завдань, широко практикувати тестування як навчальний прийом та одну із форм перевірки знань, умінь, навичок, а також при здійсненні поточного, тематичного та підсумкового контролю; навчати учнів працювати з бланками відповідей, проводити спеціальні тренування, щоб відпрацювати вміння правильно заповнювати бланки відповідей.
Підготовку школярів до виконання тестових завдань з історії України здійснювати за моделями, пропонованими Українським центром оцінювання якості освіти. Особливу увагу звернути на розроблені дидактами, методистами алгоритми роботи з різними групами джерел.
В сучасних умовах, коли йде процес розширення інформації і з’являються різні погляди в оцінці минулого, у викладанні історії виникають деякі проблеми. Величезний обсяг матеріалу, переобтяження дітей інформацією, незрозумілість історичних концепцій - все це призводить до того, що учні втрачають інтерес до вивчення історії. Як зробити так, щоб повернути у них інтерес до навчання? Не секрет, що інтерес посилюється, коли вони самі безпосередньо беруть участь у здобутті інформації з різних джерел, але дітей слід навчити отримувати історичну інформацію з різних джерел, визначати правдивість цієї інформації, критично ставитися до різних історичних концепцій чи точок зору з проблеми, вчитися формувати власні погляди.
В умовах реформування загальної середньої освіти на історію та інші суспільствознавчі дисципліни покладаються важливі завдання, пов’язані з соціальною адаптацією особистості, підготовкою до активного громадського життя та виховання, з одного боку, й усвідомленням загальнолюдських цінних орієнтацій, з іншого. Особливої уваги потребує формування історичної свідомості, що дає змогу критично осмислювати минуле й сучасне та прогнозувати майбутнє.
Урок історії – один з не багатьох, котрий дає можливість працювати з різними джерелами інформації, при цьому розвивати усне мовлення, мислити вголос, аналізувати отриману інформацію, робити висновки, піддавати критиці теорії, висловлювати свої думки, оперувати здобутими знаннями, набувати життєвого досвіду, враховувати помилки інших. Завдання вчителя історії – навчити учнів мислити, узагальнювати, оцінювати та аналізувати, спираючись на свідчення з минулого, а також застосовувати свої знання на практиці.
Ще не так давно в нашій країні основними завданням вчителя історії було розповідати учням про події минулого, і ця розповідь являла собою загальноприйняту наукову державну версію. Але в останні роки в нашій історичній освіті сталися величезні зміни в бік її демократизації, що спонукає вчителів історії викладати свій предмет по-іншому, в набагато ширшому контексті. Відомий німецький педагог А.Дістервег сказав: «Поганий учитель пропонує істину, гарний учитель вчить її знаходити». Ці слова повинні стати кредо кожного вчителя в такій нелегкій праці.
І, звичайно ж, навчання не буде мати бажаної мети без широкого впровадження інноваційних форм і методів роботи, суть яких зводиться до такого висновку: виступ вчителя перед класом слід замінити більш активним залученням учнів до процесу навчання. Вони повинні вчитися більше працювати самостійно, використовуючи при цьому різноманітні джерела інформації. Від того, які історичні джерела будуть використані на уроці й наскільки ефективно буде організована робота з ними, залежить успішне засвоєння знань учнями.
Крім того, використання джерел інформації дає можливість виробити такий спосіб вивчення і викладання історії, який поєднував би традиційне навчання, що включає загальноприйняті методи і технології передачі знань про минуле, з новими, більш сучасними підходами до викладання історії.
В діяльності РМО вчителів історії, основ правознавства, основ філософії, етики повинні зайняти гідне місце такі проблеми:
«Сучасний урок історії, основ правознавства, основ філософії, етики», «Розподіл навчального часу на уроках історії, як дидактична проблема», «Методика розвитку критичного мислення», «Актуальні проблеми інтеграції історичної освіти і науки», «Формування предметних компетенцій на уроках історії, основ правознавства, основ філософії, етики».
Цьому слугуватимуть сучасні публікації методистів, дидактів на сторінках фахового видання:
1. Григорій Фрейман. Ціннісна складова компетентності як основа реалізації змісту суспільствознавчої освіти (на прикладі навчання історії в старших класах). //Історія в школах України. – 2007. - № 8.
2. Сергій Терно. Критичне мислення: чергова мода чи нагальна потреба? //Історія в школах України. – 2007. - № 4.
3. Сергій Терно. Методика розвитку критичного мислення: досвід експериментального дослідження. // Історія в школах України. – 2007. - № 9-10.
4. Віталій Власов. Яким має бути сучасний урок історії. //Історія в школах України. – 2008. - № 1.
5 Григорій Фрейман. Концептуальні основи формування життєвих компетентностей на уроках історії. // Історія в школах України. – 2008. - № 3.
6. Володимир Сотниченко. Підходи до визначення навчальних елементів у системі історичної та суспільствознавчої освіти. // Історія в школах України. // Історія в школах України. – 2008. - № 3.
7. Олена Пометун. Компетентнісний підхід у сучасній історичній освіті. // Історія в школах України. – 2007. - № 6.
8. Олександр Удод. Про актуальні проблеми інтеграції історичної науки та освіти. // Історія в школах України. – 2007. - № 7.
9. Віктор Мисан. Розподіл навчального часу на уроках історії, як дидактична проблема. // Історія в школах України. – 2007.- № 7.

10 Станіслав Кульчицький . Сучасна історія України: що треба знати одинадцятикласникам про події останнього року в Україні //Історія і суспільствознавство в школах України : теорія та методика навчання. - 2015. - № 1-2

11. Костянтин Баханов. Теоретичні засади шкільного курсу історії України //Історія і суспільствознавство в школах України : теорія та методика навчання. - 2015. - № 1-2